Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Экзамены

Завяршэнне 2023/2024 навучальнага года

Расклад кансультацый

Дата

Клас

Навучальны прадмет

П.І.І. педагога

Пасада

Спецыяльнасць

Кваліфікацыйная

катэгорыя

Час

Кабінет

25 траўня

 

31 траўня

ІХ

руская мова

Цыбульская Л.І.

настаўнік

беларуская мова

першая

12.00

 

13.00

10

29 траўня

2 чэрвеня

ІХ

гісторыя

Пеўнёў С.Д.

настаўнік

гісторыя

першая

9:00

9:00

3

30 траўня

2 чэрвеня

ІХ

матэматыка

Фядосава Л.В.

настаўнік

матэматыка і

фізіка

вышэйшая

9:00

9:00

7

26 траўня

6 чэрвеня

ІХ

беларуская мова

Карнялюк Я.І.

настаўнік

беларуская мова

першая

9:00

9:00

4

Расклад выпускных экзаменаў  па завяршэнні навучання і выхавання

на  II  ступені агульнай сярэдняй адукацыі  ў 2023/2024 навучальным годзе

         IX  клас

Дата

Пачатак іспыту

Прадмет

Форма правядзення іспыту

Кабінет

1 чэрвеня

9.00

руская мова

у пісьмовай форме (выклад)

10

3 чэрвеня

9.00

гісторыя

у вуснай форме

10

5 чэрвеня

9.00

матэматыка

у пісьмовай форме

10

7 чэрвеня

9.00

беларуская мова

у пісьмовай форме (выклад)

10

Склад экзаменацыйных камісій для прыёму выпускных экзаменаў па завяршэнні навучання і выхавання на  II  ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе.

Дата

Класс

Учебный предмет

Состав экзаменационной комиссии

Должность

Специальность

Квалификационная категория

 

Ф.И.О.

1 июня

IX

русский язык

председатель

Кручкова О.А.

директор

начальные классы

первая

члены комиссии:

Цыбульская Л.И.

учитель

белорусский язык и литература

первая

Корнелюк Е.И.

учитель

русский язык и литература

первая

3 июня

IX

история Беларуси

председатель

Кручкова О.А.

директор

начальные классы

первая

члены комиссии:

Певнев С.Д.

учитель

история

первая

Каравская З.И.

учитель

история

высшая

5 июня

IX

математика

председатель

Кручкова О.А.

директор

начальные классы

первая

члены комиссии:

Федосова Л. В.

учитель

математика и физика

высшая

Громыко Е. В.

учитель

математика и физика

высшая

7 июня

IX

белорусский язык

председатель

Кручкова О.А.

директор

начальные классы

первая

члены комиссии:

Корнелюк Е.И.

учитель

белорусский язык и литература

первая

Цыбульская Л.И.

учитель

белорусский язык и литература

высшая

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Пры падрыхтоўцы да іспыту на працоўным месцы не павінна быць нічога лішняга, які замінае.

2. Перад заняткамі выветрыце пакой, выключыце тэлевізар, радыё.

3. Не рэкамендуецца займацца позна ўвечары, такая праца менш эфектыўная, матэрыял не засвойваецца.

4. Узяўшы білет, пачынайце рыхтавацца з таго пытання, якое, няхай зусім няшмат, але для вас лягчэй. Напішыце прыкладны план адказу. Калі вы гэта зробіце, то адразу адчуеце некаторую палёгку. Вы як бы вызваліцеся ад нервовасці і ўся ваша энергія будзе накіравана на экзаменацыйны адказ.

5. Пераканайцеся, што ў гатовым адказе ёсць уступ, асноўная частка і заключэнне.

6. Вам задаюць дадатковае пытанне. Не палохайцеся. Не спяшайцеся з адказам. Можаце сказаць, што вам трэба крыху падумаць. Перш чым казаць, сфармулюйце адказ у розуме.

7. Вы памыліліся? Ну і што? Памылкі бываюць ва ўсіх. Калі вы заўважылі памылку і ведаеце, як яе выправіць, зрабіце гэта. Калі вам укажуць на памылку, і вы не ўпэўненыя ў сваёй правасці, лепш пагадзіцеся. Не бойцеся памылак! Выкарыстоўваючы памылкі, вучыцеся лепш разбірацца ў засваяльным матэрыяле.

8. Думкі аб магчымым правале нездарма называюць самаразбуральнымі. Рыхтуючыся да маючага адбыцца іспыту, ніколі не думайце аб тым, што праваліцеся. Наадварот, уяўна малюйце сабе карціну трыўмфу, доўгачаканага пераможнага адказу. Вучыцеся ставіць канкрэтныя мэты і імкніцеся да іх рэалізацыі.

За эпіграф можна ўзяць выказванне: " У маім слоўніку няма слова "немагчыма ".

Парады вучню, выпускніку, які здае экзамены

 Падрыхтоўка да іспыту

1. Перш, чым пачаць падрыхтоўку да іспытаў, варта падрыхтаваць сваё працоўнае месца. Трэба прадумаць усё, каб займацца было зручна, каб нічога не адцягвала ад заняткаў, каб усё неабходнае для падрыхтоўкі да іспыту было пад рукой: падручнікі, дапаможнікі, сшыткі ці папера для запісаў і іншае. Псіхолагі, якія вывучаюць уплыў колеру на чалавека, рэкамендуюць увесці ў інтэр'ер каляровыя "плямы": жоўтыя, аранжавыя, фіялетавыя, паколькі яны павышаюць інтэлектуальную актыўнасць.

2. Неабходна прадумаць парадак падрыхтоўкі да іспытаў. Пажадана скласці план, у якім паспрабаваць вызначыць аб'ём матэрыялу для штодзённых заняткаў, з улікам наяўнага на экзамен часу.

3. Пры планаванні штодзённых заняткаў мэтазгодна ўлічыць вашыя індывідуальныя асаблівасці, вызначыць, хто вы - «сава» або «жаўрук». У залежнасці ад гэтага максімальна загрузіць ранішнія ці вячэрнія гадзіны.

4. Складаючы план на кожны дзень падрыхтоўкі, лепш дакладна вызначаць, якія раздзелы прадмета вы будзеце менавіта сёння вывучаць.

5. Вызначыце для сябе як мэтазгодней у працэсе падрыхтоўкі размеркаваць вывучэнне складанага або добра знаёмага матэрыялу. Выяўляйце ў гэтым пытанні гнуткасць у залежнасці ад вашай працаздольнасці ў дзень падрыхтоўкі.

6. Абавязкова трэба чаргаваць працу і адпачынак. Напрыклад, 40 хвілін заняткаў, 10 хвілін - адпачынак. Падчас адпачынку пажадана глядзець удалячынь, напрыклад, у акно, асабліва на жывую прыроду.

7. Карысна паўтараць матэрыял па прапанаваных экзаменацыйных пытаннях.

8. У канцы кожнага дня падрыхтоўкі да іспыту, варта праверыць, як вы засвоілі матэрыял.

9. Пры падрыхтоўцы да іспытаў карысна структураваць матэрыял пры дапамозе складання планаў адказу на пытанні, схем, параўнальным табліц, прычым абавязкова гэта рабіць не ў розуме, а фіксаваць на паперы. Калі вы запісваеце план адказу на пытанне, вы становіцеся ў пазіцыю чалавека, які перадае свае веды іншым, гэта значыць, робіце тое ж самае, што трэба будзе рабіць на іспыце. Планы практычна карысныя яшчэ і таму, што зручна выкарыстоўваць пры паўторы матэрыялу.

10. Ніколі не трэба імкнуцца вывучыць увесь матэрыял на памяць. Важна зразумець матэрыял, таму канцэнтруйце ўвагу на ключавых думках і паняццях.

11. Перад вуснымі іспытамі адказы на найболей цяжкія для вас пытанняў добра бы прагаворваць услых стоячы перад люстэркам, зважаючы на ​​міміку, жэсты, позу. Псіхолагі ўсталявалі, што чым больш адрозненні ў стане чалавека ў той момант, калі ён рыхтуецца да іспыту (атрымлівае інфармацыю) і здае іспыт (прайгравае інфармацыю), тым цяжэй яму здабываць інфармацыю з памяці. Калі вы распавядаеце матэрыял пры адказе, вы збліжаеце гэтыя два станы. Карысна расказваць адказы на экзаменацыйныя пытанні каму-небудзь (бацькам, сябрам, аднакласнікам).

12. Абавязкова навучыцеся добра выконваць практычныя заданні. Вучыцеся тлумачыць, як вы іх выконвалі, якім быў ход вашых разваг.

13. Абавязкова наведайце кансультацыю да іспыту, на якой вы зможаце высветліць наяўныя ў вас пытанні па экзаменацыйным матэрыяле, атрымаць рэкамендацыі настаўніка.

Напярэдадні іспыту

1. Пакіньце адзін дзень перад іспытам на паўтарэнне матэрыялу, а перад вусным іспытам - час на тое, каб пераказаць адказы на пытанні каму-небудзь ці самому сабе.

2. Не варта паўтараць білеты па парадку. Правядзіце паўтарэнне матэрыялу ў выглядзе ролевай гульні: прайграйце сітуацыю іспыту з выцягваннем білетаў і адказу на іх.

3. Падчас гэтай ролевай гульні ажыццяўляйце падрыхтоўку да адказу: запішыце план адказу на пытанне, выкарыстоўвайце іншыя формы запісу адказу на пытанне (планы-тэзісы, тэзісы, табліцы, схемы).

4. Адмоўцеся ад вячэрніх заняткаў, здзейсніце шпацыр і рана кладзіцеся спаць.

Жадаем поспеху!

Парады псіхолага выпускнікам

У экзаменацыйную пару заўсёды прысутнічае псіхалагічнае напружанне. Стрэс пры гэтым - абсалютна нармальная рэакцыя арганізма.

Лёгкія эмацыйныя ўсплёскі карысныя, яны станоўча адбіваюцца на працаздольнасці і ўзмацняюць разумовую дзейнасць. Але залішняя эмацыйная напруга, часцяком, аказвае зваротнае дзеянне.

Чыннікам гэтага з'яўляецца, у першую чаргу, асабістае стаўленне да падзеі. Таму важна фармаванне адэкватнага стаўлення да сітуацыі. Яно дапаможа выпускнікам разумна размеркаваць сілы для падрыхтоўкі і здачы іспыту, а бацькам - аказаць свайму дзіцяці правільную дапамогу.

Экзамены - толькі адно з жыццёвых выпрабаванняў, многіх з якіх яшчэ трэба прайсці. Не надавайце падзеі занадта высокую важнасць, каб не павялічваць хваляванне.

Пры правільным падыходзе іспыты могуць служыць сродкам самасцвярджэння і павышэннем асобаснай самаацэнкі.

Загадзя пастаўце перад сабой мэту, якая Вам па сілах. Ніхто не можа заўсёды быць дасканалым. Няхай дасягненні не заўсёды супадаюць з ідэалам, затое яны Вашыя асабістыя.

Не варта баяцца памылак. Вядома, што не памыляецца той, хто нічога ня робіць.

Людзі, настроеныя на поспех, дамагаюцца ў жыцці значна больш, чым тыя, хто імкнецца пазбягаць няўдач.

Будзьце ўпэўненыя: кожнаму, хто вучыўся ў школе, па сілах здаць выпускныя іспыты. Усе заданні складзены на аснове школьнай праграмы. Падрыхтаваўшыся належным чынам, Вы абавязкова здасце іспыт.

Некаторыя карысныя прыёмы

Перад пачаткам працы трэба засяродзіцца - расслабіцца і супакоіцца. Расслабленая засяроджанасць значна больш эфектыўна, чым напружанае, скаваную ўвагу.

Своечасовае азнаямленне з правіламі і працэдурай іспыту здыме эфект нечаканасці на іспыце. Трэніроўка ў рашэнні заданняў дапаможа арыентавацца ў розных тыпах заданняў, разлічваць час.

Падрыхтоўка да іспыту патрабуе дастаткова шмат часу, але яна не павінна займаць абсалютна ўвесь час. Увага і канцэнтрацыя слабеюць, калі доўга займацца аднастайнай працай. Змяняйце разумовую дзейнасць на рухальную. Не бойцеся адцягвацца ад падрыхтоўкі на прагулкі і любімае хобі, каб пазбегнуць ператамлення, але і не зацягвайце перамену! Аптымальна рабіць 10-15 хвілінныя перапынкі пасля 40-50 хвілін заняткаў.

Для актыўнай працы мозгу патрабуецца шмат вадкасці, таму карысна піць простую ці мінеральную ваду, зялёны чай.

Выконвайце рэжым сну і адпачынку. Пры ўзмоцненых разумовых нагрузках варта павялічыць час сну на гадзіну.

Рэкамендацыі па завучванні матэрыялу

Галоўнае - размеркаванне паўтораў у часе.

Паўтараць рэкамендуецца адразу на працягу 15-20 хвілін, праз 8-9 гадзін і праз 24 гадзіны.

Карысна паўтараць матэрыял за 15-20 хвілін да сну і раніцай, на свежую галаву. Пры кожным паўторы трэба асэнсоўваць памылкі і зважаць на цяжэйшыя месцы.

Паўтарэнне будзе больш эфектыўным, калі прайграваць матэрыял сваімі словамі блізка да тэксту. Звароты да тэксту лепш рабіць, калі ўспомніць матэрыял не атрымоўваецца на працягу 2-3 хвілін.

Каб перавесці інфармацыю ў доўгатэрміновую памяць, трэба рабіць паўторы праз суткі, двое і гэтак далей, паступова павялічваючы часавыя інтэрвалы паміж паўтарэннямі. Такі спосаб забяспечыць запамінанне надоўга.

Чым Вы можаце дапамагчы свайму дзіцяці ў складаны перыяд падрыхтоўкі і здачы іспытаў.

Валоданнем інфармацыі аб працэсе правядзення іспыту

Разуменне і падтрымкай, любоўю і верай у яго сілы

Адмоўцеся ад папрокаў, давярайце дзіцяці.

Калі школьнік хоча працаваць пад музыку, не трэба гэтаму перашкаджаць, толькі дамовіцеся, каб гэта была музыка без слоў.

Удзелам у падрыхтоўцы да іспытаў

Абмяркуйце, які навучальны матэрыял трэба паўтарыць. Разам складзіце план падрыхтоўкі.

Разам вызначыце, «жаўрук» выпускнік або «сава». Калі «жаўрук» - асноўная падрыхтоўка праводзіцца днём, калі «сава» - увечары.

Правядзіце рэпетыцыю пісьмовага іспытаў. Усталюйце працягласць выпрабавальнага іспыту (3 ці 4 гадзіны), арганізуйце ўмовы для працы, пры якіх выпускнік не будзе адцягвацца. Дапамажыце выправіць памылкі і абмяркуйце, чаму яны ўзніклі.

Арганізацыяй рэжыму (менавіта бацькі могуць дапамагчы свайму дзіцяці найбольш эфектыўна распарадзіцца часам і сіламі пры падрыхтоўцы да іспытаў).

Падчас падрыхтоўкі дзіця рэгулярна павінна рабіць кароткія перапынкі.

Дамовіцеся з дзіцем, што ўвечары напярэдадні іспыту ён раней спыніць падрыхтоўку, сыходзіць на шпацыр і ляжа спаць своечасова. Апошнія 12:00 павінны сысці на падрыхтоўку арганізма, а не набыццё ведаў.

САВЕТЫ БАЦЬКАМ: ЯК ДАПАМОГАЦЬ ДЗЕЦЯМ ПАДРЫХТАВАЦЦА ДА ЭКЗАМЕНАЎ

1. Не хвалюйцеся аб колькасці балаў, якія дзіця атрымае на іспыце, і не крытыкуйце дзіця пасля іспыту. Выклікайце дзіцяці думка, што колькасць балаў не з'яўляецца дасканалым вымярэннем яго магчымасцей .

2.  Не падвышайце трывожнасць дзіцяці напярэдадні іспытаў - гэта можа адмоўна адбіцца на выніку тэсціравання. Дзіцяці заўсёды перадаецца хваляванне бацькоў, і калі дарослыя ў адказны момант могуць зладзіцца са сваімі эмоцыямі, то дзіця ў сілу ўзроставых асаблівасцяў можа эмацыйна "сарвацца".

  1. Падбадзёрвайце дзяцей , хвалеце іх за тое, што яны робяць добра.
  2. Падвышайце іх упэўненасць у сабе , бо чым больш дзіця баіцца няўдачы, тым больш верагоднасці дапушчэння памылак.
  3. Назірайце за самаадчуваннем дзіцяці , ніхто, акрамя Вас, не зможа своечасова заўважыць і прадухіліць пагаршэнне стан дзіцяці, звязанае з ператамленнем.
  4. Кантралюйце рэжым падрыхтоўкі дзіцяці, не дапушчайце перагрузак , растлумачце яму, што ён абавязкова павінен чаргаваць заняткі з адпачынкам.
  5. Забяспечце дома зручнае месца для заняткаў , прасочыце, каб ніхто з хатніх не перашкаджаў.
  6. Звярніце ўвагу на харчаванне дзіцяці:  падчас інтэнсіўнай разумовай напругі яму неабходна пажыўная і разнастайная ежа і збалансаваны комплекс вітамінаў. Такія прадукты, як рыба, тварог, арэхі, курага і г.д. стымулююць працу галаўнога мозгу.
  7. Дапамажыце дзецям размеркаваць тэмы  падрыхтоўкі па днях.
  8. Азнаёмце дзіця з методыкай падрыхтоўкі да іспытаў . Не мае сэнсу зазубрываць увесь фактычны матэрыял, дастаткова прагледзець ключавыя моманты і ўлавіць сэнс і логіку матэрыялу. Вельмі карысна рабіць кароткія схематычныя выпісы і табліцы, парадкуючы які вывучаецца матэрыял па плане. Калі ён не ўмее, пакажыце яму, як гэта робіцца на практыцы. Асноўныя формулы і азначэнні можна выпісаць на лісточках і павесіць над пісьмовым сталом, над ложкам, у сталовай і г.д.
  9. Падрыхтуйце розныя варыянты тэставых заданняў па прадмеце  (цяпер існуе мноства розных зборнікаў тэставых заданняў). Вялікае значэнне мае трэнаж дзіцяці менавіта па тэсціраванні, бо гэта форма адрозніваецца ад звыклых яму пісьмовых і вусных экзаменаў.

12. Загадзя падчас трэніроўкі па тэставых заданнях  прывучайце дзіця арыентавацца ў часе і ўмець яго размяркоўваць.  Тады ў дзіцяці будзе навык умення канцэнтравацца на працягу ўсяго тэсціравання, што надасць яму спакой і здыме залішнюю трывожнасць. Калі дзіця не носіць гадзін, абавязкова дайце яму гадзіннік на іспыт.

  1. Напярэдадні іспыту забяспечце дзіцяці паўнавартасны адпачынак , ён павінен адпачыць і як след выспацца.
  2. Парайце дзецям падчас іспыту звярнуць увагу на наступнае :

· уважліва прачытаць пытанне да канца і зразумець яго сэнс (характэрная памылка падчас тэставання - не дачытаўшы да канца, па першых словах ужо мяркуюць адказ і спяшаюцца яго ўпісаць);

·калі не ведаеш адказу на пытанне ці не ўпэўнены, прапусці яго і адзнач, каб потым да яго вярнуцца;

·калі не змог на працягу адведзенага часу адказаць на пытанне, ёсць сэнс пакласціся на сваю інтуіцыю і паказаць найбольш верагодны варыянт.

І памятайце:  самае галоўнае - гэта знізіць напружанне і трывожнасць дзіцяці і забяспечыць прыдатныя ўмовы для заняткаў.

Сямейная псіхатэрапія 

Неабходна стварыць для падлетка спрыяльнае псіхалагічнае асяроддзе, якая падтрымлівае пераадоленне ім стрэсу, звязанага з іспытамі. Такое асяроддзе ствараецца наступнымі прыёмамі: 

Больш часты кантакт бацькоў з дзіцем - у перапынках паміж яго заняткамі, за сумеснай ежай, увечар перад сном. 

Сумеснае і штодзённае падвядзенне пазітыўных вынікаў дня – вечарамі за гарбатай Вы можаце расказваць дзіцяці, што самага паспяховага было ў Вас за дзень, і папрасіць яго расказаць пра свае поспехі ў падрыхтоўцы да іспыту. Кожны поспех узаемна заахвочваецца.

Сумесныя з дзіцем успаміны аб мінулых поспехах у здачы экзаменаў.

Вы можаце расказаць дзіцяці пра свае ўласныя перажыванні на іспытах і іншых выпрабаваннях і пра досвед іх паспяховага пераадолення.

Стыль зносін з дзіцем - аптымістычны, забіяцкі, з гумарам.

Першым крокам да поспеху ў любым пачынанні з'яўляецца псіхалагічная ўстаноўка , абсалютная ўпэўненасць у тым, што мэта будзе дасягнута. Неабходна прывучыць дзіця да поспеху, поспеху, але пры гэтым вядома, што адна з прычын, якія перашкаджаюць трывожным людзям рэзультатыўна выступаць, заключаецца ў тым, што яны ў большай ступені сканцэнтраваны не на выкананні канкрэтнай дзейнасці, а на тым, якія магчымыя наступствы. Таму неэфектыўна ставіць перад сабой мэту тыпу "Я павінен атрымаць выдатную ацэнку", "Я павінен адказаць у што б там ні стала", лепш сфармуляваць канкрэтна "Я павінен даказаць тэарэму або вырашыць задачу …".

Магчымасць правалу станавіцца для вучня паказчыкам яго жыццёвай неплацежаздольнасці, яго чалавечай непаўнавартаснасці. Пры такім успрыманні іспыт - ужо не проста вызначаная праверка ведаў, а перашкода, якое можа пазбавіць чалавека самапавагі, павагі ў вачах навакольных.  Гэта праверка на права адчуваць сябе   чалавекам.

Каб гэтага пазбегнуць, ВАМ бацькі, трэба падтрымліваць упэўненасць у сілах вашага дзіцяці. Адчуваць сябе ўпэўнена лягчэй у тым выпадку, калі за спіной надзейны тыл, кахаючыя людзі. Бацькі, якія не любяць сваіх дзяцей, - з'ява не частая, але падлеткаў, абсалютна ўпэўненых у бацькоўскім каханні, не так ужо і шмат. Тлумачыцца гэтая супярэчнасць проста. Бацькі, з лепшых памкненняў часта кажуць аб недахопах, паказваюць на памылкі. Вы - дарослыя, лічыце, што дзіця зразумее, аднак падлеткі арыентуюцца на прамое значэнне слоў. Часта чуючы аб уласных недахопах і рэдка аб каханні, эмацыйнай падтрымцы, увазе і клопату не матэрыяльнай, хлопцы пачынаюць сумнявацца ва ўсім
(ва ўзаемаадносінах да сябе, у сваёй самаацэнцы). 

Не бойцеся прама казаць дзіцяці аб тым, што ён каханы, незалежна ад жыццёвых сітуацый , кажаце пра свае пачуцці, яны больш зразумелыя, чым проста лекцыі ці доўгія тлумачэнні. ("Ты павінен вучыць урокі", "Хопіць гуляць рабі тое-то" ).

Раздзелы сайта